Pilt: prolifics.com
Muudatuste juhtimine tehisintellekti kasutamiseks tarneahelate haldamisel
Tehisintellekti, generatiivset tehisintellekti ja andmeid kasutavad autonoomselt toimivad tarneahelad suudavad lähitulevikus asetleidvaid muutusi ette näha, nendega kohaneda ning vajadusel parameetreid ja toiminguid korrigeerida sarnaselt lennuki autopiloodiga. Muudatuste juhtimiseks oleks vaja teha järgmist.
Pange paika õige lähtealus
Muudatuste modelleerimine, simuleerimine, sisseviimine ja töövoogude ümberkujundamine nõuab juhilt täielikku pühendumist. Edu algab muudatuse vastavusse viimisest ettevõtte eesmärkidega ja selle mõju näitamisest igapäevatööle. Kui juht näitab, et on muutusele pühendunud, järgivad teda tõenäoliselt ka alluvad.
Kui muudatuste planeerimist alustatakse tavaliselt väikese IT ja tarneahela spetsialistide meeskonnaga, siis varakult on vaja kaasata funktsionaalseid meeskondi. Looge töögrupp eri funktsioone täitvate allüksuste töötajatest. See aitab luua paremini ühist visiooni, koolitada kaastöötajaid, testida süsteeme ja suunata uuenduste kasutusele võtmist. Varajane kaasamine aitab tavaliselt saavutada paremaid tulemusi ja rakendada muudatusi sujuvamalt. Allüksuses, mille töövoogudesse on muudatused sisse viidud, tuleks jälgida toimingute teostamist ja tuvastada probleemsed tegevused. Ainult kohapeal viibides ja töövoogusid jälgides on võimalik saada teada, mis praktikas töötab ja mis mitte.
Teostage nutikalt
Uued süsteemid mitte ainult ei asenda olemasolevaid, vaid muudavad ka otsuste tegemist ja töövoogusid. Muudatuste mõju hindamise käigus tuleks mõelda, kuidas hakatakse edaspidi otsuseid tegema. Kes hakkab otsuseid tegema, millistel tingimustel ja missuguseid andmeid kasutades? Alles pärast seda, kui olete saanud aru, kuidas uued tööriistad muudavad igapäevaseid toiminguid, saab hakata neid organisatsioonis kasutuselevõtuks ette valmistama.
Testimiseks oleks vaja kasutada digitaalseid kaksikuid. Need võimaldavad simuleerida ja modelleerida muudatuste tulemusi enne muudatuste tegemist vähendades seejuures riske ja toetades otsuste tegemist. Digitaalseid kaksikuid tuleks kasutada tõrkeotsinguks, erinevate stsenaariumide testimiseks ja protsesside pidevaks täiustamiseks.
Seadke uute tehnoloogiate kasutuselevõtmisel esikohale inimesed. Tehnoloogiad nagu AI ja Gen AI on täpselt nii head kui neid kasutavad töötajad. Töötajad vajavad enamat kui ainult juhendid ja juhised. Nad peavad mõistma, kuidas uued digitaalsed tööriistad sobituvad nende rollide, töövoogude, toimingute ja protsessidega.
Kui tehisintellekt pakub soovitusi, peavad töötajad neid usaldama. Usaldamine saab alguse selgitamisest, kuidas tehisintellekt toimib, samuti kasutatavate simulatsioonide selgitamisest töötajatele. Nii nagu piloodid usaldavad lennusimulatsioonide ja halvimate stsenaariumide läbimise ajal autopilooti, peavad logistika valdkonna töötajad kogema tehisintellekti, et seda usaldada.
Toetage muudatuste sisseviimist
Kuna andme- ja infovood tarneahelates muutuvad digitaalseks, vajavad töötajad senisest enam oskusi andmete analüüsimisel, voogude juhtimisel ja probleemide lahendamisel.
Tuleks analüüsida puudujääke töötajate teadmistes ja oskustes ning julgustama neid osalema nii sisekoolituse kui ka avaliku täienduskoolituse kursustel. Digitaalsete platvormide tööriistad pakuvad reaalajas näpunäiteid ja juhiseid võimaldades töötajatel õppida tööülesandeid täites.
Muudatuste sisseviimisele peab järgnema kohanemise etapp, kus töötajad vajavad tuge kõige enam. Tuleb tagada töötajate juhendamine kohapeal, jälgides samal ajal olulisi tulemusnäitajaid. Koguda tagasisidet mõistmaks, kuidas muudatused töötajaid mõjutavad. Muudatuste sisseviimine tarneahela ümberkujundamiseks, andmeanalüütika, masinõppe, AI ja Gen AI kasutuselevõtuks ei seisne ainult uute tehnoloogiate ja tööriistade installeerimises ja liidestamises kasutusel olevatesse tarkvaradesse. See tähendab töötajate seadmist esikohale. Sujuva ülemineku jaoks on vaja keskenduda ettevõtte sisekommunikatsioonile, organisatsioonikultuurile ja sidusrühmade kaasamisele.
Lühendatult: scmr.com
People first strategies: Key to supply chain transformation in 2025. Technology alone is not the key to a successful supply chain upgrade
Inge Oosterhuis